Nasze projekty

POKOJE DLA DZIECI

Projektowanie pokoi dla dzieci jest dla nas fascynującym zadaniem, które wymaga uwzględnienia zarówno estetyki, jak i funkcjonalności, przy zachowaniu bezpieczeństwa i możliwości dostosowania do potrzeb rosnącego dziecka.

POKOJE DLA DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI

Projekt pokoju terapeutycznego dla dziecka z różnego rodzaju dysfunkcjami to innowacyjne podejście w dziedzinie architektury i psychologii, które wykorzystuje specjalnie zaprojektowane przestrzenie do wsparcia terapeutyczno-rehabilitacyjnego.

GABINETY I PLACÓWKI TERAPEUTYCZNO-EDUKACYJNE

Projektując wnętrza gabinetów i placówek terapeutyczno-edukacyjnych dbamy o komfortową, bezpieczną przestrzeń, sprzyjającą przyjaznej i efektywnej pracy z dziećmi. Projekty tworzymy w oparciu o obowiązujące przepisy techniczno-budowlane.

PROJEKT POKOJU DLA DZIECKA Z ADHD

NeuroArchitekci (studio projektowania wnętrz terapeutycznych) – neuroarchitektura, psychologia przestrzeni, biophilic design. Oferta: pokoje dla dzieci neuroróżnorodnych (autyzm, zaburzenia si, adhd) i z niepełnosprawnościami oraz wnętrza gabinetów i placówek terapeutyczno-edukacyjnych (szkoły i przedszkola specjalne, przychodnie i gabinety lekarskie, sale do si, sale rehabilitacyjne).

PROJEKT GABINETU TERAPEUTYCZNEGO

PROJEKT SALI
DO INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

PROJEKT POKOJU
DLA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ

PROJEKT POKOJU
DLA DZIECKA Z ZABURZENIAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ (SI)

PROJEKT GABINETU
PSYCHOLOGICZNEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Proces realizacji pokoju według
10 ogólnych potrzeb dziecka

DZIELIMY POKÓJ NA STREFY – miejsce do zabawy, nauki, snu, relaksu i terapii. Znakujemy te obszary za pomocą symboli, by pomóc dziecku w zrozumieniu ich przeznaczenia.
DODAJEMY ELEMENTY STYMULUJĄCE ZMYSŁY – znajdujemy w pokojach miejsca na elementy takie jak np. lustra, przyjemne w dotyku tkaniny, dywaniki sensoryczne, instrumenty muzyczne, tablice manipulacyjne. Przyjemność związana z tymi bodźcami pomaga dzieciom autystycznym w regulacji emocji.
UPEWNIAMY SIĘ, ŻE POKÓJ JEST BEZPIECZNY – pozbawiony ostrych krawędzi i innych potencjalnie niebezpiecznych elementów. W miarę możliwości unikamy nadmiaru mebli czy innych przedmiotów, które mogą być postrzegane jako przytłaczające.
ORGANIZUJEMY STREFĘ ODPOCZYNKU – dla niektórych dzieci autystycznych ważne jest zapewnienie spokojnej strefy odpoczynku, gdzie mogą się wyciszyć i zrelaksować w razie potrzeby. Dbamy o wygodne miejsca do siedzenia lub leżenia, miękkie poduszki, koce i inne elementy sprzyjające relaksowi.
DOSTOSOWUJEMY OŚWIETLENIE – odpowiednie oświetlenie ma znaczący wpływ na komfort dziecka. Często stosujemy lampy o regulowanej intensywności światła lub takie, które emitują różne kolory.
STOSUJEMY IZOLACJĘ DŹWIĘKOWĄ – w przypadku dzieci, które są nadwrażliwe na dźwięki, stosujemy miękkie panele dźwiękochłonne lub dywany, które zmniejszą echo i hałas.
ZACHĘCAMY DO SAMODZIELNOŚCI – 0rganizacja naszych pokoi zachęca do samodzielności i rozwijania umiejętności poprzez umieszczenie na niskich półkach czy regałach łatwo dostępnych zabawek, książek, pomocy terapeutycznych. Tym sposobem budujemy poczucie niezależności.
PLANUJEMY PRZESTRZEŃ NA TERAPIĘ – rezerwujemy w pokoju odpowiednią przestrzeń na wykonywanie ćwiczeń i zadań terapeutycznych.
DOBIERAMY ODPOWIEDNIE ZABAWKI – są one zgodne z zainteresowaniami dziecka, ale przy tym nie dostarczają mu zbyt wielu bodźców. Stawiamy na klocki, układanki, domki dla lalek, książeczki, piłeczki sensoryczne, tablice manipulacyjne, sortery, układanki, puzzle.
STONOWANA KOLORYSTYKA – kolor ścian ograniczamy maksymalnie do dwóch spokojnych, łagodnych barw, które są łatwiejsze dla oka i pomagają w zachowaniu spokoju. Rezygnujemy z kolorowych, wzorzystych tapet, ponieważ dostarczają zbyt wielu bodźców.